Na początek rozłącz jego wtyczkę i sprawdź, czy jest szczelna - znaczy czy styki są nieskorodowane.
							
						
					DSG -czy na postoju na światłach można regularnie używać N?
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 DSG -czy na postoju na światłach można regularnie używać N?
 
 Co sądzicie o tym fragmencie
 
 "Częste uruchamianie N lub P podczas jazdy w korku prowadzi do przyspieszonego zużycia tarczek sprzęgłowych skrzyni. Jeśli długotrwałe trzymanie nogi na hamulcu staje się uciążliwe, lepiej użyć hamulca ręcznego." Całość TU
 
 Niestety Skoda nie ma Auto Hold. Czy w czasie jazdy miejskiej, z którą wiąże się częste stawanie np. na światłach można w DSG używać pozycji N jak klasycznego luzu w skrzyni manualnej? Nie szkodzi to skrzyni w dłuższym okresie? Trzymanie nogi non stop na hamulcu wydaje się być uciążliwe. Może np. używać ręcznego? Jak to :wink: robicie w swoich autach z DSG?
 
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 nie wiem, jak w DSG - ale w klasycznej skrzyni automatycznej wyrzucanie na neutral podczas postoju na skrzyżowaniu/w korku to zło, a wyrzucanie na N podczas jazdy (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) to zbrodnia na skrzyni i własnym portfelu :roll:
 
 ATM jest fizjologicznie przystosowana - ba, wręcz to lubi ! - do stania w korku na D i hamulcu, analogia do stania na sprzęgle w manualu jest tu zupełnie nietrafiona i niezgodna z budową skrzyni !Diesel Service Śmietana
 43-210 Kobiór
 ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
 
 uwaga
 nie robimy pompowtryskiwaczy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 metrotest, podstawowe pytanie DSG6 czy DSG7?
 
 Jeśli chodzi o DSG7 ( nie wnikałem dokładnie jak jest w DSG6, ale pewnie podobnie ):
 - Na pewno zaciąganie ręcznego zamiast trzymania nogi na hamulcu to bzdura ( po puszczeniu hamulca skrzynia zapina jedynkę i ciągnie do przodu ).
 - Wrzucanie na N / P nic dodatkowo nie zużywa w skrzyni ( poza tym, że skrzynia wykonuje za każdym takim przełączeniem dodatkową pracę w postaci ustawienia widełek na pozycję N a potem 1, ale w porównaniu z całkowitą ilością przełączeń pozostałych biegów w czasie jazdy te kilkanaście dodatkowych to raczej nie robi różnicy ).
 Dopóki trzymasz nogę na hamulcu ( skrzynia w pozycji D/S ), sprzęgła nie są zasprzęglone ( jedynie co to przekładnia ma już zapięty na wałku 1 bieg ) a siłowniki sprzęgieł są w położeniu spoczynkowym ( bez ciśnienia ). Tutaj trzeba pamiętać, że w DSG sprzęgła działają jakby na odwrót niż w manualu.
 W normalnej skrzyni jak nie naciskasz na pedał sprzęgła to wysprzęglik nie naciska na łożysko wyciskowe a tarcza sprzęgła jest dociśnięta do koła dwumasowego przez siłę sprężystą docisku ( sprzęgło jest zapięte i przenosi moment z silnika na wałek wejściowy skrzyni - to jest ich położenie spoczynkowe ). Jak chcesz rozłączyć napęd ( sprzęgło ) to musisz wytworzyć ciśnienie, które "odepchnie" docisk od tarczy sprzęgła.
 W DSG, gdy pracuje na N/P oba sprzęgła są rozłączone a oba "wysprzęgliki" są w położeniu spoczynkowym ( bez ciśnienia oleju hydr., brak przenoszenia momentu obrotowego ) - to jest jakby ich naturalny stan. Dopiero konieczność przeniesienia napędu ( np. ruszenie do przodu ) powoduje podanie ciśnienia na odpowiedni siłownik i dociśnięcie tarczy sprzęgła ( czyli, żeby samochód jechał, w siłowniku sprzęgła <"wysprzęgliku"> musi być utrzymywane cały czas ciśnienie - odwrotnie niż przy manualu ).
 
 Co do uciążliwości trzymania nogi na hamulcu to w DSG7 nie wymaga to specjalnej siły ( nawet puszczenie na 0,5 - 1 sek nie powoduje ruszenia samochodu, bo sprzęgło załącza się dopiero po chwili od puszczenia hamulca - inaczej niż w DSG6 gdzie silnik "ciągnie" od razu jak tylko popuścisz lekko hamulec.
 
 EDIT
 
 N można wrzucić w dowolnym momencie jazdy niczym to nie grozi - tak samo powrót z N na D/S w czasie jazdy - komp skrzyni wszystko odpowiednio ustawi ( jest w miarę idiotoodporny ).
 Skrzynia ma też niezależną elektryczną pompę oleju ( i akumulator ciśnienia ), która pracuje tylko wtedy, gdy jest taka potrzeba - można jechać "na holu" ( w pozycji N ) nawet i 1000 km bez szkody dla jej trwałości.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
 Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 DSG6 stojac na hamulcu noznym jest zasprzeglone tak jak klasyczny automat. Generalnie auta maja po 200 i wiecej kkm maja oryginalne sprzegla i nic sie nie dzieje. Mozna czesciej zmieniac olej niz te zakladane 60kkm, z uwagi na prace takiego oleju w ciut trudniejszych warunkach.
 
 DSG7 rozpina bieg stojac na hamulcu noznym.
 
 Bardzo latwo to zauwazyc, po dzwieku silnika w momencie gdy przelaczamy z D(S) na N. W DSG7 dzwiek silnika nie ulega zmianie.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Czyli podsumowując:
 
 1/ W DSG 6 można /tak jak w skrzyni ręcznej/ na postoju przy zapalonym silniku regularnie wrzucać na N /luz/ i nie psuje to skrzyni.
 Sekwencja: 1/ zatrzymujemy auto na światłach, 2/ hamulec nożny, 3/ przełączenie na N, przy ruszaniu: 4/ hamulec nożny, 5/ przełączamy na D/S 6/ gaz.
 
 2/ kwestia: czy po przełączeniu z N na D/S można dynamicznie ruszać czy trzeba chwilę odczekać aż się skrzynia przestawi, np. w sytuacji gdy się jest na pole position na światłach to wymagałoby to wcześniejszego przełączenia z powrotem na D/S.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 zalezy to od tego jak kto rozumie stanie i jazdę w korku czy od swiateł musi stac 2-4 zmiany czy np stoi w korku np 1 godzine i przejedzie 500 metrów czy od swiateł musi stac 2-4 zmiany czy np stoi w korku np 1 godzine i przejedzie 500 metrów jak w pierwszym przypadku to moim zdaniem mozna sobie darować bo bo więcej wachlowania niż to warte i tak zaraz bedziesz musiał sie przesunać do przodu i wtedy ta sekwencja moze byc męcząca niz samą noga operowac bo tu hamulec zmiana połozenia skrzyni zrzucic ręczny i na odwrót jak w pierwszym przypadku to moim zdaniem mozna sobie darować bo bo więcej wachlowania niż to warte i tak zaraz bedziesz musiał sie przesunać do przodu i wtedy ta sekwencja moze byc męcząca niz samą noga operowac bo tu hamulec zmiana połozenia skrzyni zrzucic ręczny i na odwrót jak w drugim przypadku to według mnie wtedy sie opłaca ja jeszcze zmieniam jak stoje przed przejazdem kolejowym i z trzy pociagi w przeciagu 5-10 minut jadą jak w drugim przypadku to według mnie wtedy sie opłaca ja jeszcze zmieniam jak stoje przed przejazdem kolejowym i z trzy pociagi w przeciagu 5-10 minut jadą jak chccesz pole position to warto uzywać launch controlZamieszczone przez metrotest2/ kwestia: czy po przełączeniu z N na D/S można dynamicznie ruszać czy trzeba chwilę odczekać aż się skrzynia przestawi, np. w sytuacji gdy się jest na pole position na światłach to wymagałoby to wcześniejszego przełączenia z powrotem na D/S. jak chccesz pole position to warto uzywać launch controlZamieszczone przez metrotest2/ kwestia: czy po przełączeniu z N na D/S można dynamicznie ruszać czy trzeba chwilę odczekać aż się skrzynia przestawi, np. w sytuacji gdy się jest na pole position na światłach to wymagałoby to wcześniejszego przełączenia z powrotem na D/S. OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance 
 
 Auto Detailing: Dream Car Studio
 (znajdź również na fb)
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 jak chcesz się ścigać/ostro ruszać to nie przerzucasz na N/P tylko stoisz na D/S :roll:Zamieszczone przez metrotest2/ kwestia: czy po przełączeniu z N na D/S można dynamicznie ruszać czy trzeba chwilę odczekać aż się skrzynia przestawi, np. w sytuacji gdy się jest na pole position na światłach to wymagałoby to wcześniejszego przełączenia z powrotem na D/S
 
 czas reakcji skrzyni to milisekundy więc możesz ruszać jak wybierak jest w takiej pozycji jakiej chceszprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI  
 
 wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Re: DSG -czy na postoju na światłach można regularnie używać
 
 Autor artykułu pisze o klasycznych ASB.Zamieszczone przez metrotestCo sądzicie o tym fragmencie
 
 "Częste uruchamianie N lub P podczas jazdy w korku prowadzi do przyspieszonego zużycia tarczek sprzęgłowych skrzyni. Jeśli długotrwałe trzymanie nogi na hamulcu staje się uciążliwe, lepiej użyć hamulca ręcznego." Całość TU
 DSG działa podobnie jak skrzynia ręczna, tylko że zmienia biegi i zasprzęgla automatycznie. Wajchę też ma jak stare automaty, co jest nieco mylące, bo ma z nimi tyle wspólnego, że zmienia automatycznie biegi - i nic więcej.
 "Na chłopski rozum" automat powinien być zbudowany właśnie jak DSG - klasyczne automaty to zupełnie inne skrzynie, przekombinowane żeby uzyskać efekt "automatyzmu". Stąd dziwne zasady ich użytkowania i właściwości, typu właśnie niewrzucanie na N i moment obrotowy na kołach przy hamowaniu.
 
 Nieco wkurzające jest to, że DSG - przynajmniej 7-biegowy - w sposób naturalny ma auto-holda (a raczej auto-nieruszanie), ale komputer zasprzęgla po puszczeniu gazu, sztucznie upodabniając zachowanie do klasycznych ASB. Dla mnie to ogromna wada - po zakończeniu gwarancji poszukam jakiegoś serwisu, który mógłby to bezsensowne zachowanie wyłączyć.
 
 W temacie - można wrzucać na N, nawet w czasie jazdy. W instrukcji jest na ten temat wzmianka.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 W o3 razem z dsg masz start stop, więc jak się zatrzymasz to auto zgasi silnik i auto nie prôbuje wtedy ruszyć dopóki nie puścisz hamulca. Jak wiem, że to będzie krótki postój, typu świeci już zielone a auto przede mną jeszcze nie ruszyło to wyłączam SS.
 Ja mam dsg6, więc gdy mam wyłączony SS a postój się przedłuża to czasem przedstawiam skrzynię na N i zaciągam ręczny.
 
 Cytowany artykuł jest z 2009 roku i myślę, że nie dotyczy w tej części dsg.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Masz po prostu HHC razem z DSG7. DSG6 tego nie ma, mozna to zamowic, ale tam puszczenie hamulca powoduje to, ze auto zaczyna jechac i nie bedzie sie staczac z gorki. A DSG7 ma HHC i jak HHC przestanie trzymac to auto zaczyna sie staczac w dol :lol: To jest cos do czego trzeba sie przyzwyczaic przesiadajac sie z klasycznego automatu badz DSG6Zamieszczone przez PrekompilatorNieco wkurzające jest to, że DSG - przynajmniej 7-biegowy - w sposób naturalny ma auto-holda (a raczej auto-nieruszanie), ale komputer zasprzęgla po puszczeniu gazu, sztucznie upodabniając zachowanie do klasycznych ASB. Dla mnie to ogromna wada - po zakończeniu gwarancji poszukam jakiegoś serwisu, który mógłby to bezsensowne zachowanie wyłączyć.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 W o3 hhc jest w standardzie z dsg, ale działa tylko na wzniesieniach. Haulec trzyma przez kilka sekund (2-3) od puszczenia hamulca a potem jak nie dodasz wystarczająco dużo gazu to i tak na dużym wzniesieniu czuć, że auto się cofa a skrzynia walczy na półsprzęgle. Oczywiście jak dodasz gazu to auto rusza pod górę.Zamieszczone przez MaicroftMasz po prostu HHC razem z DSG7. DSG6 tego nie ma, mozna to zamowic, ale tam puszczenie hamulca powoduje to, ze auto zaczyna jechac i nie bedzie sie staczac z gorki. A DSG7 ma HHC i jak HHC przestanie trzymac to auto zaczyna sie staczac w dol :lol: To jest cos do czego trzeba sie przyzwyczaic przesiadajac sie z klasycznego automatu badz DSG6
 
 W vw passacie, golfie7, jest auto hold, który trzyma hamulec dopóki nie wciśniesz gazu.
 Oczywiście wiem, że Ty o tym wiesz, ale piszę dla innych zainteresowanych.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 spróbuj to będziesz wiedział czy się da :wink:Zamieszczone przez bolo81Czy lewą nogą trzymasz hamulec (jak w gokarcie) a prawą już dajesz po obrotach, czy tylko prawą zdejmujesz z hamulca i dajesz na gazprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI  
 
 wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Z instrukcji:
 
 Funkcja Launch-control
 1)
 Funkcja Launch-control umożliwia osiągnięcie maksymalnego przyspieszenia pojazdu po ruszeniu w trybie Slub Tiptronic.
 › Wyłączyć ASR » strona 141, Układy wspomagania hamowania.
 › Wyłączyć START-STOPP» strona 165, Ręczne włączanie/wyłączanie układu.
 › Wcisnąć pedał hamulca lewą nogą i przytrzymać wciśnięty.
 › Wcisnąć do końca pedał gazu prawą nogą.
 › Zwolnić pedał hamulca.
 Pojazd porusza się z maksymalnym przyspieszeniem.
 Ponownie włączyć ASR i START-STOPP po osiągnięciu odpowiedniej prędkości.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Wielkie dzięki metrotest 
 
 piotrek_gdy jeszcze nie mogę sprawdzić bo oczekuje na furę (jest już w transporcie więc lada dzień odbieram). Dlatego narazie przygotowuje się teoretycznieZamieszczone przez piotrek_gdyspróbuj to będziesz wiedział czy się da :wink:Zamieszczone przez bolo81Czy lewą nogą trzymasz hamulec (jak w gokarcie) a prawą już dajesz po obrotach, czy tylko prawą zdejmujesz z hamulca i dajesz na gaz  
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 bolo81, RS w wersji seryjnej to nie bolid sportowy :lol: a jedynie nieco "szybsze" rodzinne kombi(albo liftback)
 niestety tak jak w przpadku poprzedniego RSa wszyscy fascynowaliśmy się XDSem tak w O3 na topie jest LC
 zycie pokaże przydatność tego wynalazku 8) - może będzie jak z łopatkami przy DSG- w poprzednim RSie uzyłem raz, w tym - ani razu, a są osoby które używają ciągle przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI  
 
 wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Zamieszczone przez nikolakisW o3 hhc jest w standardzie z dsg, ale działa tylko na wzniesieniach. Haulec trzyma przez kilka sekund (2-3) od puszczenia hamulca a potem jak nie dodasz wystarczająco dużo gazu to i tak na dużym wzniesieniu czuć, że auto się cofa a skrzynia walczy na półsprzęgle. Oczywiście jak dodasz gazu to auto rusza pod górę.
 Zakladajac ze masz DSG6, to cos przerobili w sofcie, z jednej strony to dobrze, bo nie meczy dwumasy, z drugiej nie potrafili tego zrobic sensownie.
 Wszystko przez ekologie i Start/Stop, bo inaczej bylby problem jakby auto gaslo i odpalalo na biegu
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Tak się zachowuje niezależnie od tego czy jest SS, czy nie.Zamieszczone przez nikolakisW o3 razem z dsg masz start stop, więc jak się zatrzymasz to auto zgasi silnik i auto nie prôbuje wtedy ruszyć dopóki nie puścisz hamulca.
 A chodzi o to, żeby nie ruszało, dopóki nie nacisnę gazu.
 
 [ Dodano: Nie 16 Lut, 14 12:35 ]
 Ale to działa:Zamieszczone przez MaicroftMasz po prostu HHC razem z DSG7.Zamieszczone przez PrekompilatorNieco wkurzające jest to, że DSG - przynajmniej 7-biegowy - w sposób naturalny ma auto-holda (a raczej auto-nieruszanie), ale komputer zasprzęgla po puszczeniu gazu, sztucznie upodabniając zachowanie do klasycznych ASB. Dla mnie to ogromna wada - po zakończeniu gwarancji poszukam jakiegoś serwisu, który mógłby to bezsensowne zachowanie wyłączyć.
 - tylko na górce
 - przez kilka sekund
 
 Mi chodzi tylko o to, żeby po puszczeniu hamulca nie zasprzęglało. Również na płaskim.
 VW to ma.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Dla mnie to generalnie lipa, ze po puszczeniu hamulca automat nie jedzie. Od zawsze automaty jechaly, wiec pozbawiamy ich tej funkcjonalnosci, ktora do tej pory DSG6 mialo. Wystarczylo pozostawic wysprzeglenie calkowite przy wcisnietym do konca hamulcu, a przy lekko nacisnietym zasprzeglenie czesciowe pozostaje.Zamieszczone przez PrekompilatorAle to działa:
 - tylko na górce
 - przez kilka sekund
 
 Mi chodzi tylko o to, żeby po puszczeniu hamulca nie zasprzęglało. Również na płaskim.
 VW to ma.
 Komentarz
- 
 
 


Komentarz